Beste Student, Bewoner, Huiseigenaar 

Hieronder wordt uitgelegd hoe je een accespoint of “wifibakje” kan aanvragen voor het gebruik binnen het Wifibri bekabelde netwerk, om zo een draadloos signaal te creëren binnen de Kamer / studio / appartement.

Benodigdheden om een toestel aan te kunnen vragen: 

  • Wifibri geïnstalleerd op kot / appartement
  • Geregistreerde Wifibri account 
  • Bekabeld internet
  • Verbinding met het internet

Ga naar de Website van wifibri en log in op uw wifibri account

  1. Ga naar: www.wifibri.be of helpdesk.wifibri.be
  2. klik op de “login” knop op de wifibri website of
    ga naar “info -> Voor gebruikers -> Inloggen op uw account” op de helpdesk website

Meld je aan met je Wifibri account gegevens

Van zodra je op de Login knop geklikt heeft kom je op volgende pagina terecht, Hier vul je je gegevens in die je hebt gebruikt voor bij het registreren van je Wifibri account. 

Ga naar Toestellen -> Plaats AP order

Eenmaal ingelogd, zie je links op het scherm de knop “Plaats AP order” en dit onder het “Toestellen” menu. Hier kun je op klikken om verder te gaan naar de volgende stap

Vul aan en klik op opslaan

1 & 2: hier vink je de twee eerste vakjes aan, hiermee ga je akkoord met de betaling van €50,-  waarborg en €5,- verzendkosten. 

3: Hier kun je aangeven dat het pakket naar het dichtstbijzijnde  BPost afhaalpunt of pakketautomaat verzonden wordt of dat je het naar een adres naar keuze wenst te laten versturen. Bij de tweede optie krijg je het onderste scherm er bij, hier kun je het gewenste adres invullen

4: Indien er nog iets extra’s is dat je wilt meegeven, dan kan je dit bij vragen of opmerkingen zetten

5: Klik vervolgens op opslaan

Mijn AP orders

Nadat je op opslaan geklikt hebt, zie je de aanvraag in het menu “Mijn AP orders. Daar kan je ook de status bekijken van de aanvraag

Ga naar je e-mail inbox 

van zodra je op opslaan geklikt hebt zal je ook een e-mail ontvangen met de betalingsgegevens. 

Volg de stappen in de mail en vermeld bij de betaling zeker je login zodat wij weten bij welke aanvraag de betaling hoort

Belangrijk: het is mogelijk dat de bank bij vermeldingen het teken “@” niet aanvaardt, zet hier dan gewoon een spatie, in de plaats, voorbeeld: voorbeeld@wifibri.be wordt 

voorbeeld wifibri.be

Volg het pakket

Van wij de betaling hebben ontvangen verzenden wij het pakket. Vanaf dat moment kun je het pakketje volgen in je account, dit vind u onder: “Toestellen” -> “Mijn AP orders” -> “Track” (aan de rechter kant van het scherm). Ook krijg je van BPost een aparte e-mail toegestuurd met de verzendgegevens.